Koncepcja algorytmu minimalizującego zużycie paliwa pierwotnego w bloku gazowo-parowym
Artykuł w czasopiśmie
| Status: | |
| Autorzy: | Wydra Michał |
| Rok wydania: | 2008 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 2 |
| Wolumen/Tom: | 75 |
| Strony: | 46 - 49 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | polski |
| Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji algorytmu optymalizującego gradient zmiany mocy bloku gazowo-parowego pracującego w warunkach zmiennego obciążenia oraz w otoczeniu zmiennych warunków atmosferycznych. Opisywany system został oparty na technice optymalizacji z nieliniowym modelem obiektu reprezentowanym przez sztuczną sieć neuronową (SSN). Model w postaci SSN jest wykorzystywany do symulacji pracy obiektu w zadanym horyzoncie czasowym dla generowanych gradientów zmian punktu pracy w celu określenia wartości funkcji kryterialnej. Algorytm wybiera gradient, który zapewnia minimum funkcji kryterialnej tzn. minimum zużycia paliwa, dla aktualnych warunków atmosferycznych. |