Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Machlarz Radosław
Rok wydania: 2008
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 9
Strony: 58 - 62
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Synchroniczne silniki reluktancyjne o rozruchu bezpośrednim stanowią obecnie coraz bardziej realną alternatywę dla silników indukcyjnych, szczególnie w napędach grupowych małej mocy oraz tanich napędach indywidualnych wymagających stałej prędkości obrotowej. Najważniejszą zaletą silników tego typu jest prosta i względnie tania konstrukcja oraz niezależność prędkości obrotowej od momentu obciążenia. Niestety, poważną wadą tego rozwiązania jest niski współczynnik mocy, zwykle nieprzekraczający wartości 0,5, oraz niezbyt duża wartość znamionowego momentu obrotowego, stanowiąca około 0,5-0,6 momentu bazowego silnika indukcyjnego.