Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
The effect of LPG injector position on the SI engine operation
Autorzy: Jakliński Piotr, Grabowski Łukasz, Wendeker Mirosław, Czarnigowski Jacek, Szczęsny Piotr, Barański Grzegorz, Sochaczewski Rafał
Rok wydania: 2007
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 131
Strony: 33 - 41
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono wyniki badań otrzymane przy zasilaniu czterocylindrowego silnika Holden 2.0 MPFI sekwencyjnym wtryskiem gazu LPG. Badania wykonano dla czterech odległości dysz wtryskowych gazu od zaworu dolotowego: 115, 170, 230 i 310 mm. Analizie poddano średnie ciśnienie indykowane, ciśnienie maksymalne oraz stężenie składników toksycznych spalin w funkcji kąta początku wtrysku. Potwierdzono wpływ odległości dyszy wtryskowej od zaworu dolotowego na pracę silnika.
The paper presents results of experiments on operation parameters of a 4-cylinder Holden 2.0 MPFI engine, supplied with LPG by means of sequential intake-manifold injection system, in the function of the distance between the injection ferrule and the cylinder’s inlet valve. Four positions of the injection ferrule along the manifold were tested, i.e. 115, 170, 230 and 310 mm from the valve. Indicated pressure, peak pressure and toxic emissions, in the function of injection start angle, were analyzed and compared for each position. The importance of the distance between injection ferrule and inlet valve was proved.