Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Influence of rotor geometry of the ala synchronous reluctance motor on its transient states performance
Autorzy: Machlarz Radosław
Rok wydania: 2008
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 11
Wolumen/Tom: 10
Strony: 58 - 62
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Silniki reluktancyjne synchroniczne o rozruchu bezpośrednim stają się obecnie coraz bardziej konkurencyjne w stosunku do silników indukcyjnych klatkowych, szczególnie w napędach grupowych małej mocy oraz tanich napędach indywidualnych, wymagających stałej prędkości obrotowej. Ich najważniejszą zaletą jest prosta i względnie tania konstrukcja oraz niezależność prędkości obrotowej od momentu obciążenia. Wadą dostępnych na rynku silników reluktancyjnych jest jednak niski współczynnik mocy, zwykle nieprzekraczający wartości 0,5, oraz niezbyt duża wartość ptamionowego momentu obrotowego, stanowiąca około 0,5-0,6 momentu bazowego silnika indukcyjnego.
The poper deals with computer simulations of dynamic performance of two pole synchronous reluctance motor with axially laminated, anisotropic rotor: geometry of the rotor was modified so as to create a kind of damping cage made of aluminium layers, expected to enhance stability of the motor during transients. The simulation results show a noticeable improving of stability of the motor with modified rotor structure. Especially, even at fast start up and considerably big step of shaft torque, there are very little speed oscillations and the motor is inherently stable.