Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Autorzy: Hunicz Jacek, Kordos Paweł, Kozaczewski Wiesław, Niewczas Andrzej
Rok wydania: 2009
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: SC2
Wolumen/Tom: 48
Strony: 258 - 263
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: III Międzynarodowy Kongres Silników Spalinowych
Skrócona nazwa konferencji: PTNSS KONGRES 2009
Termin konferencji: 22 czerwca 2009 do 24 czerwca 2009
Miasto konferencji: Opole
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper presents results of the preliminary research of the gasoline engine with capability of controlled auto-ignition (CAI) mode of combustion. The research was conducted on the single cylinder engine with fully variable valve train and direct fuel injection. In order to achieve temperature of the in-cylinder load which allows for gasoline auto ignition, exhaust gas trapping technique was applied. The research engine was run with negative valves overlap and valves lift reduced to less than 3 millimeters. In order to control start of ignition and heat release rate different valves timings were applied. Comparison of the spark ignition and controlled auto ignition operation modes was done with the use of in-cylinder pressure, net heat release and incylinder temperature values. Analysis of the measurement data shows substantial decrease of heat release duration and peak in-cylinder temperature in CAI operation mode.