Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Małek Arkadiusz, Wendeker Mirosław, Taccani Rodolfo
Rok wydania: 2007
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: SC3
Wolumen/Tom: 46
Strony: 319 - 325
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: Kongres Silników Spalinowych
Termin konferencji: 20 maja 2007 do 23 maja 2007
Miasto konferencji: Kraków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
To compete with internal combustion engines fuel cell system must operate and function at least as well as conventional engines. The fuel cell system power properties depends on the air and hydrogen feed, flow and pressure regulation, and heat and water management. Choosing an airflow control method is very important decision that defines many characteristics of the fuel cell system. The air supply method of the cathode side of the fuel cell can contribute to improvement of the system performance. A fuel cell is a stochastic object. Application gradient extremum control provides to automatical adjusting the parameters of a controller to actual characteristics of an object. In this paper was described airflow control of the fuel cell system in order to determine and hold the maximal value of net power produced by the fuel cell stack, regardless of changes of the parameters of the object of control and its outer environment. The presented control algorithm can be used for other types of fuel cells systems of both high and low power.