Geneza lokalizacji dworca kolejowego w Lublinie jako czynnika kształtującego jego układ urbanistyczny
Artykuł w czasopiśmie
| Status: | |
| Warianty tytułu: |
The history of localization of the railway station in Lublin as an element forming its urban structure
|
| Autorzy: | Przesmycka Natalia |
| Rok wydania: | 2010 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 6 |
| Strony: | 39 - 46 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | angielski | polski |
| The article presents the genesis of the location of the train station in Lublin, which had a significant impact on its further spatial development. Since the late nineteenth century the town began to develop in a southern direction, and along the railway, which gave rise to the formation of monofunctional areas. | |
| Artykuł przedstawia genezę lokalizacji dworca kolejowego w Lublinie, która miała zasadniczy wpływ na jego dalszy rozwój przestrzenny. Od końca XIX w. miasto zaczęło rozwijaćsię w kierunku południowym oraz wzdłuż linii kolejowej, dając podstawy dla wytworzenia sięw jego strukturze obszarów monofunkcyjnych. |