Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Simulation test of mixture formation in sequential CNG gas injection of the SI engine
Autorzy: Barański Grzegorz, Wendeker Mirosław, Czarnigowski Jacek, Jakliński Piotr, Pietrykowski Konrad, Grabowski Łukasz, Rola Michał
Rok wydania: 2007
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: SC2
Wolumen/Tom: 46
Strony: 35 - 43
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: Kongres Silników Spalinowych
Termin konferencji: 20 maja 2007 do 23 maja 2007
Miasto konferencji: Kraków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono badania symulacyjne tworzenia mieszanki metan/powietrze w silniku o zapłonie iskrowym. Opracowano trójwymiarowy model obejmujący cylinder i głowicę wraz z kolektorem dolotowym silnika Holden 2.0 MPFI (czterocylindrowy, czterosuwowy silnik o zapłonie iskrowym z 2 zaworami na cylinder). Badania symulacyjne przeprowadzono w programie STAR–CD klasy CFD (Computational Fluid Dynamics). Przeanalizowano proces napełniania cylindra mieszanką tworzącą się w kolektorze dolotowym podczas sekwencyjnego wtrysku metanu. Analizie poddano skład i depozycję tworzącej się mieszanki ze szczególnym zwróceniem uwagi na okolice świecy zapłonowej.
The article presents simulation research of methane/air mixture formation in SI engine. The three dimensional model was developed including cylinder and cylinder head with inlet manifold of Holden 2.0 MPFI engine ( four cylinder, four-stroke SI engine with two inlet valves on a cylinder). Simulation research were carried out in STAR-CD software, which serve to CFD (Computational Fluid Dynamics) analysis. The test investigated the process of filling the cylinder with mixture formed in an inlet manifold during sequential methane injection. The analysis covered the composition and deposition of forming mixture with particular attention to spark plug areas.