Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Wpływ ciśnienia zasilania na opóźnienia otwarcia i zamknięcia wtryskiwacza gazu
Autorzy: Czarnigowski Jacek, Jakliński Piotr, Wendeker Mirosław, Pietrykowski Konrad, Duk Mariusz
Rok wydania: 2009
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: SC1
Wolumen/Tom: 48
Strony: 103 - 108
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: III Międzynarodowy Kongres Silników Spalinowych
Termin konferencji: 22 czerwca 2009 do 24 czerwca 2009
Miasto konferencji: Opole
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski | polski
The article shows the data from a test-stand test of gas injectors for LPG and CNG sequential injection system. The tests took place at the specially made test-stand allowing the injector fuelled by compressed air with adjustable pressure to be tested. The injector control signal, current intensity in the injector coil and pressure inside the injection pipe were measured on the different input pressure conditions. The acquired data was used to obtain injector opening and closing lag time. The article shows the statistical analyses of opening and closing lag time: the mean value and standard deviation. For the tested injector, the inlet pressure prolongs opening lag time and shortens closing lag time.
W artykule przedstawiono wyniki badań stanowiskowych wtryskiwacza gazu przeznaczonego do układów sekwencyjnego wtrysku gazu LPG i CNG. Badania przeprowadzono na opracowanym stanowisku badawczym umożliwiającym badanie wtryskiwacza zasilanego powietrzem o regulowanym ciśnieniu. Przeprowadzono badania dla kilku wartości ciśnień zasilania, mierząc przebieg impulsu sterującego wtryskiwacze, natężenie prądu cewki oraz ciśnienie w przewodzie odprowadzającym gaz z wtryskiwacza. Analizie poddano czas otwierania i zamykania wtryskiwacza określane na podstawie przebiegu prądu oraz zmian ciśnienia w przewodzie wtryskowym. W artykule przedstawiono wyniki analizy statystycznej czasu opóźnienia otwarcia i zamknięcia w zależności od ciśnienia zasilania, obejmujące wartość średnią i odchylenie standardowe. Wykazano, że w badanej konstrukcji ciśnienie wpływa na zwiększenie opóźnienia otwierania i zmniejszenie czasu zamykania wtryskiwacza.