Koncepcja elektronicznej jednostki sterującej pracą gwiazdowego tłokowego silnika lotniczego
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
The concept of an electronic control for injection system into inlet manifolds of aircraft piston engine
|
Autorzy: | Zyska Tomasz, Czarnigowski Jacek, Jakliński Piotr |
Rok wydania: | 2010 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 7 |
Wolumen/Tom: | 86 |
Strony: | 235 - 237 |
Impact Factor: | 0,242 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Ostatnim seryjnie produkowanym lotniczym silnikiem gwiazdowym jest ASz-62IR. Wytwarzana w WSK Kalisz jednostka zasilana jest paliwem LL100, które ma zniknąć z rynku do 2011 – ze względu na wytyczne EU. Modernizacja silnika polegać ma na zastąpieniu klasycznego gaźnika układem wtryskowym. W artykule przedstawiono koncepcję elektronicznej części układu wtryskowego a także pierwsze eksperymenty przeprowadzone na specjalizowanym stanowisku testowym w WSK Kalisz. | |
The ASz-62IR engine produced by WSK “PZL – Kalisz” is one of the latest mass manufactured aircraft piston engines. It is a four-stroke gasoline radial engine of 9 cylinders fuelled by LL100 leaded petrol. The EU requirements on ecology aim at phasing out LL100 petrol by 2011. In order to maintain future production of such engines, it is necessary to modernize them and the most efficient method seems to be replacing the present carburetor system with the injection one. The article offers the concept of an electronic control for injection system into inlet manifolds of such engine. |