Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Komputerowa diagnostyka układu sterowania wtryskiem paliwa
Autorzy: Dziubiński Mieczysław, Walusiak Stanisław, Pietrzyk Wiktor
Rok wydania: 2008
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 47
Strony: 25 - 31
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski | polski
he purpose of the study is to carry out the experimental tests for the propulsion unit of the selected passenger car i.e. Skoda Felicia 1.3 MPI provided with Simos 2P system (manufactured by Siemens). The tests were carried out by means of an appropriate measuring equipment, among others AOC1K oscilloscope (digital recorder integrated with PC by means of RS232 interface) and a personal computer. The measurements of signals on the contacts of the electronic control device encompass the measuring procedures for individual signals, in accordance with the contact symbols: the camshaft position sensor, the engine speed sensor, the lambda probe, the pressure sensor, the throttle position sensor, the idle speed control actuator, the knock sensor. In some cases it is impossible to confirm the standard codes by the execution of diagnostic tests of the modern control system of ZI combustion engine, using the Simos 2P system.
W artykule przedstawiono badania eksperymentalne systemu sterowania jednostką napędową samochodu osobowego na przykładzie pojazdu marki Skoda Felicia 1.3 MPI, mającego system Simos 2P firmy Siemens. Badania przeprowadzano z użyciem m.in. oscyloskopu AOC1K (rejestratora cyfrowego, współpracującego z komputerem PC przez interfejs RS232) i komputera PC. Pomiary sygnałów na stykach elektronicznego urządzenia sterującego obejmują procedury pomiarowe dla poszczególnych sygnałów: czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, sondy lambda, czujnika ciśnienia zasysanego powietrza, czujnika położenia przepustnicy, regulatora biegu jałowego oraz czujnika spalania stukowego. Wyniki badań układu sterowania silnika spalinowego ZI, na przykładzie systemu Simos 2P, nie zawsze potwierdzają zgodność z wzorcowymi kodami.