Wpływ zakłóceń elektromagnetycznych na pracę sterownika wtrysku paliwa w silnikach spalinowych o zapłonie iskrowym
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Autorzy: | Pietrzyk Wiktor, Podleśny Marek, Walusiak Stanisław |
Rok wydania: | 2008 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Wolumen/Tom: | 84 |
Strony: | 231 - 233 |
Bazy: | Baztech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule opisano zagadnienie kompatybilności elektromagnetycznej EMC pod kątem pracy układów mikroprocesorowych stosowanych w motoryzacji. Największą uwagę poświęcono sterownikowi silnika samochodu, ponieważ oprócz tego, że znajduje się on w komorze silnika, każdy nowoczesny sterownik steruje również zapłonem, co wzmaga wpływ zakłóceń elektromagnetycznych na jego pracę. Ponadto przedstawiono przykłady zachowań urządzeń po przekroczeniu maksymalnej odporności na zakłócenia oraz metody zmniejszenia i eliminacji zakłóceń oddziaływujących na urządzenia mikroprocesorowe. W pracy zaprezentowano również sprawdzone doświadczalne metody eliminacji zakłóceń elektromagnetycznych uniemożliwiających pracę sterowników wtrysku paliwa. | |
Several methods of the protection of microprocessor - based system against electromagnetic interference have been proved in course of operation and presented in this study. The electromagnetic interference resulting from capacitate coupling is usually the most difficult problem occurring in practice. The methods used for the electromagnetic interference influence elimination described herein have been verified by means of real controllers where the problems associated with the electromagnetic interference in course of gas fuel injection have been recorded. |