Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Pressure emulsifi cation process modeling
Autorzy: Popko Artur
Rok wydania: 2009
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 43
Strony: 14 - 19
Bazy: BazTech | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 10 stycznia 2013
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono problematykę zastosowań oraz modelowania emulsji wodnoolejowych o wymaganych parametrach. Przykładowo, zastosowanie emulsji typu W/O o określonych parametrach daje możliwość znacznego zredukowania zawartości tlenków azotu NOx oraz zawartości cząstek stałych PM w emitowanych spalinach oraz istotnie redukuje koszty eksploatacji pojazdu. Opracowany przez autora, teoretyczno - eksperymentalny model wysokociśnieniowego dyspergowania fazy rozproszonej emulsji daje możliwość określania optymalnych dla realizacji tego procesu parametrów emulsji. Sformułowany model matematyczny emulgacji ciśnieniowej ujmuje kompleksowo wpływ podstawowych parametrów procesu, właściwości emulsji oraz ilościowej zawartości fazy rozproszonej emulsji na wartości wymiaru charakterystycznego cząstek fazy rozproszonej.
The paper presents the problems of applications and modeling for oil in water emulsions of selected parameters. For the example: oil-in-water emulsions of selected parameters enable substantial reduction of NOx nitric oxide content and of solid particle (PM) content in exhaust gases and reduce cost of car maintenance. The described theoretical and experimental model of high pressure emulsifi cation process of dispersed phase makes possible to determine optimal emulsion parameters. The mathematical model, formulated by the author, binds the complex infl uence of basic process parameters, emulsion properties and quantitative content of dispersed phase on the values of dispersed phase particle characteristic dimension.