Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Thermal impact of working and fault currents on a system of finite-length flat bars
Autorzy: Pawłot Mirosław
Rok wydania: 2009
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 7
Wolumen/Tom: 47
Strony: 112 - 116
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Prawidłowe określenie temperatur dopuszczalnych oraz zapewnienie, że nie zostaną one przekroczone w trakcie eksploatacji urządzeń elektrycznych a także różnego rodzaju połączeń elektrycznych z nimi współpracujących jest czynnikiem decydującym o niezawodności ich pracy. W artykule przedstawiono analizę teoretyczną wpływu przepływu prądów roboczych i zakłóceniowych przez układ szyn płaskich na rozkład temperatur wzdłuż badanej długości. Przedstawiono ponadto przykładowe wyniki pomiarów rzeczywistych przyrostów temperatur w badanym układzie.
To define correctly the allowable temperatures and to affirm that their values will not be exceeded during operation of electric devices and various electric circuits connected to them are decisive factors of their reliability of operation. A theoretical analysis of impact of passage of working and fault currents through a system of flat bars on a distribution of temperatures along the length being tested has been presented in the paper. Furthermore the exemplary measuring results of real temperature increase in the system put to test have been presented.