Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Comparison of performance and ecological parameters of com pression-ignition engine fuelled with diesel and bioester
Autorzy: Koszałka Grzegorz, Hunicz Jacek, Kordos Paweł
Rok wydania: 2009
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 11C
Strony: 87 - 95
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule porównano parametry użytkowe, zadymienie spalin i stężenia składników toksycz-nych w spalinach wysokoprężnego silnika zasilanego klasycznym olejem napędowym, dostępnym na stacjach paliw bioestrem oraz ich mieszaniną. Pomiary przeprowadzono na silniku starszej generacji z rzędową pompą wtryskową pracującym w warunkach charakterystyki prędkościowej pełnej mocy. stężenia 23 związków chemicznych w spalinach zmierzono z wykorzystaniem systemu SESAM FTIR firmy AVL.
Operational parameters, smoke emission and toxic components content in exhaust gases of a com-pression-ignition engine fuelled with fossil diesel, commercial bio-diesel (fatty acid methyl ester) and their blend were compared in the paper. research was carried out on an older generation diesel engine equipped with an in-line injection pump. measurements were conducted on an engine test-stand and the engine was operating in conditions of full load speed during the measurements. concentrations of 23 components in exhaust gas were established with the use of the AVL SESAM FTIR system.