Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Mitura Andrzej, Warmiński Jerzy
Rok wydania: 2008
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 32
Strony: 64 - 72
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Analysis of vehicle's vibrations, modelled by a two-degree-of-freedom system, is presented in this paper. The suggested quarter-car model is investigated in two variants: (I) with a conventional suspension composed of a linear spring and a bilinear damper, (II) a system with semi-active suspension, realized by magnetorheological damper (MR). For description of MR damping force, as functions of velocity and input current Bouc-Wen model is used. An open loop control, based on abstract sky-hook and ground-hook models and MR lamping, is used for a vehicle oscillations reduction. Obtained vehicle body acceleration, a suspension deflection and a tyre displacement are compared for two considered variants of suspension. Advantages of semi-active vehicle suspension are emphasised