Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Zarębska Anna
Rok wydania: 2008
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 8 - 12
Bazy: BazEkon
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Choć koncepcja marki organizacyjnej często bywa mylona z koncepcją reputacji organizacyjnej, to jednak pomiędzy tymi dwoma pojęciami występuje zasadnicza różnica. Polega ona na tym, że marką organizacyjną można zarządzać, natomiast reputacja jest efektem działań w obszarze kreowania marki organizacyjnej. Niniejszy artykuł zwraca uwagę na różnice i podobieństwa pomiędzy często utożsamianymi pojęciami, takimi jak: tożsamość organizacyjna, marka organizacyjna oraz reputacja. I jeśli tożsamość koncentruje się na tym, kim organizacja jest, marka organizacyjna - jak organizacja chce, by postrzegali ją interesariusze, tak reputacja odnosi się do rzeczywistej percepcji organizacji w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym.