Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Evaluation of lighting parameters of halogen bulbs used in automotive reflectors
Autorzy: Boguta Artur, Pietrzyk Wiktor
Rok wydania: 2010
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 12
Strony: 30 - 35
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski | polski
At the moment there are many types of automotive bulbs available on the market. Many drivers improve the lighting of their cars incorporating the bulbs described as “xenon”, +30 %, +50 %, +90 % „lights on road” in the refl ectors. However such modifi cation is unsuccesful in many cases, because the road lighting is not better and the bulbs are burnt out more frequently. The purpose of the study is to present the measurements of several various bulbs and to compare their lighting and electrical parameters.
Obecnie na rynku jest dostępnych wiele typów żarówek samochodowych. Wielu kierowców udoskonala oświetlenie swojego samochodu, zakładając do reflektorów żarówki z napisami „ksenon”, +30 %, +50 %, +90 % „światła na drodze”. Jednak taka wymiana nie zawsze daje spodziewane wyniki. Zmodyfikowane żarówki nie dają wcale lepszego oświetlenia drogi i częściej się przepalają. Praca przedstawia pomiary kilkunastu różnych żarówek, oraz porównanie ich parametrów świetlnych i elektrycznych.