Wpływ organizacji pracy samochodu na warunki rozruchu silnika spalinowego
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
The influence of the vehicle work organization conditions on the engine start-up parameters
|
Autorzy: | Droździel Paweł |
Rok wydania: | 2008 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 37 |
Strony: | 72 - 74 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 7 stycznia 2013 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Podczas etapu planowania przewozu określonego rodzaju ładunku, bierze się pod uwagę: uwarunkowania techniczne posiadanych środków transportu, odległości pomiędzy założonymi punktami dowozu, czas i koszt przewozu, a także czasy załadunku i wyładunku. Inne czynniki, związane z warunkami pracy danego środka transportu oraz jego wpływem na otoczenie, najczęściej nie są brane pod uwagę podczas procesu projektowania tras przejazdu.Wydaje się, że znajomość wpływu warunków organizacji pracy samochodu oraz rozruchu silnika spalinowego na środowisko naturalne ma także istotne znaczenie przy planowaniu organizacji przewozu. Niniejszy artykuł prezentuje omówienie przeprowadzonych analiz statystycznych wyników eksploatacyjnych badań samochodu dostawczego LUBLIN i jego silnika spalinowego 4CT90. Przeprowadzone analizy miały na celu określenie związków pomiędzy organizacją pracy samochodu a warunkami w jakich następują rozruchy jego silnika spalinowego. | |
The technical parameters of the means of transport, the distance between particular points of carriage, the time of loading and unloading the cargo, the time and the cost of the transport are taken into consideration during the planning of the transport specified shipment. Another factors, which are connected with the influence of the working conditions of the means of transport on the natural environment, are not taken into account during the planning of their routes. This paper presents the results of the statistical analysis of the maintenance research of the LUBLIN delivery truck and its engine 4CT90. The conducted analysis aimed at the estimation of the relations between the vehicle work organization conditions and the parameters of the engine start-up. |