Problemy związane z wdrożeniem systemu automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych "eCall"
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
Some problems connected with introducing of automatic accidents information system - eCall
|
Autorzy: | Kamiński Tomasz, Mitraszewska Izabella, Niezgoda Michał, Filipek Przemysław, Nowacki Gabriel |
Rok wydania: | 2010 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 2 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W referacie przedstawiono zagadnienia związane z wdrożeniem paneuropejskiego systemu automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych. Uwzględniono stan prawny w zakresie struktury systemu, zakresu i sposobu transmisji danych z pojazdu do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Omówiono stan wdrożenia telefonu 112, z wykorzystaniem którego będzie działał system eCall. Przedstawiono problemy związane z warstwą teleinformatyczną, w szczególności z transmisją danych w kanale głosowym. Omówiono problemy detekcji wypadku i określenia pozycji geograficznej. | |
This paper describes some problems connected with introducing of paneuropean automatic accidents information system. Take into account legislation status within the range structures of the system, range and manner of the data transmission from the vehicle to Public Safety Answering Point (PSAP). State of introducing of the emergency telephone 112 as key point of eCall system presented too. Described problems connected with teleinformatics data communication layer, particularly with the data transmission in the vocal channel. Paper present accident's detection problems and problems with geographic position detection. |