Reputacja - warunek powodzenia przedsiębiorstwa na rynku
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
Reputation - the condition of success of the company in the market
|
Autorzy: | Zarębska Anna |
Rok wydania: | 2007 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 2 |
Strony: | 79 - 95 |
Bazy: | BazEkon |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Przedsiębiorstwa poszukują źródeł przewagi konkurencyjnej w coraz to nowych obszarach. Współcześnie coraz więcej firm skłania się do uznania wartości niematerialnych (w tym budowania i zarządzania swoją reputacją) jako jednego z głównych czynników determinujących sukces rynkowy. Wartości niematerialne zmieniają więc sposób, w jaki firmy prowadzą interesy, postępują ze współpracownikami, sprzedaj ą usługi i rozmawiają z klientami. Zmiany te będą postępować i będą miały olbrzymie znaczenie dla strategii, krótko- i długoterminowych decyzji, dla komunikacji, a więc elementów kształtujących tożsamość, a w efekcie dla reputacji przedsiębiorstw. Niniejszy artykuł koncentruje się na reputacji - rynkowym efekcie zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwie. Zawiera również zestaw narzędzi pomocnych przy budowaniu reputacji przedsiębiorstwa. Całość kończy ilustracja praktyczna, zawierająca wyniki badań nad reputacją w wybranych polskich przedsiębiorstwach. | |
Companies seek sources of competitive advantage in newer and newer areas. Nowadays more and more companies incline to acknowledge intangible values (including building and managing the reputation) as one of the main factors determining market success. Therefore, non-material values change the way companies do their business, treat their employees, sell services and talk to customers. Those transformations will continue and will have tremendous signification for strategies, short and long term decisions, communication and, consequently, for the reputation of companies, all of which being elements shaping identity. This article focuses on reputation - a market aspect of corporate identity management. It also contains a set of tools useful in this area. Paper analyses also the findings of the corporate reputation research from selected Polish companies. |