Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Reputation - the condition of success of the company in the market
Autorzy: Zarębska Anna
Rok wydania: 2007
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 2
Strony: 79 - 95
Bazy: BazEkon
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Przedsiębiorstwa poszukują źródeł przewagi konkurencyjnej w coraz to nowych obszarach. Współcześnie coraz więcej firm skłania się do uznania wartości niematerialnych (w tym budowania i zarządzania swoją reputacją) jako jednego z głównych czynników determinujących sukces rynkowy. Wartości niematerialne zmieniają więc sposób, w jaki firmy prowadzą interesy, postępują ze współpracownikami, sprzedaj ą usługi i rozmawiają z klientami. Zmiany te będą postępować i będą miały olbrzymie znaczenie dla strategii, krótko- i długoterminowych decyzji, dla komunikacji, a więc elementów kształtujących tożsamość, a w efekcie dla reputacji przedsiębiorstw. Niniejszy artykuł koncentruje się na reputacji - rynkowym efekcie zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwie. Zawiera również zestaw narzędzi pomocnych przy budowaniu reputacji przedsiębiorstwa. Całość kończy ilustracja praktyczna, zawierająca wyniki badań nad reputacją w wybranych polskich przedsiębiorstwach.
Companies seek sources of competitive advantage in newer and newer areas. Nowadays more and more companies incline to acknowledge intangible values (including building and managing the reputation) as one of the main factors determining market success. Therefore, non-material values change the way companies do their business, treat their employees, sell services and talk to customers. Those transformations will continue and will have tremendous signification for strategies, short and long term decisions, communication and, consequently, for the reputation of companies, all of which being elements shaping identity. This article focuses on reputation - a market aspect of corporate identity management. It also contains a set of tools useful in this area. Paper analyses also the findings of the corporate reputation research from selected Polish companies.