Stanowisko do badań prehomologacyjnych dla pojazdów wyposażonych w układ sekwencyjnego wtrysku gazu LPG
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
Test bed for prehomologation test of vehicle fueled by LPG gas sequential injection
|
Autorzy: | Małek Arkadiusz, Wendeker Mirosław, Czarnigowski Jacek, Jakliński Piotr, Grabowski Łukasz, Barański Grzegorz, Sochaczewski Rafał, Podleśny Marek |
Rok wydania: | 2007 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | SC3 |
Wolumen/Tom: | 46 |
Strony: | 290 - 299 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | Kongres Silników Spalinowych |
Termin konferencji: | 20 maja 2007 do 23 maja 2007 |
Miasto konferencji: | Kraków |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono opracowane stanowisko badawcze umożliwiające przygotowanie pojazdu zasilanego gazem LPG do badań homologacyjnych związanych z Regulaminem Nr 115. Opisano opracowane w tym celu procedury pomiarowe i kalibracyjne samochodu z zainstalowanym systemem wtrysku gazu GAS-TECH 600S. System ten jest wynikiem projektu celowego realizowanego wspólnie przez Politechnikę Lubelską oraz firmę D. T. Gas System. Przebieg testu NEDC realizowano wykorzystując hamownie podwoziową. Zastosowana metodyka badań została oparta na ciągłej rejestracji składników toksycznych spalin przy użyciu diagnostycznego analizatora spalin. Analizę wyników przeprowadzono pod kątem emisji składników toksycznych spalin oraz poprawności sterowania wtryskiem gazu LPG. | |
The paper presents test stand enabling preparation of LPG gas supplied vehicle to homologation test, connected with Regulation No. 115. Measuring and calibration of vehicle with GAS TECH 600S injection gas system were worked out. The system is the results of the target project realized by Lublin University of Technology and D. T. Gas System. The NEDC test course was realized with the use dynamometer The test method based on constant registration of exhaust gases components with the use of diagnostic exhaust gases analyzer. The analyses was conducted with paying attention to emission of toxic component and the improvement of LPG injection control. |