Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Pater Zbigniew, Tomczak Janusz, Bulzak Tomasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 9
Strony: 5487 - 5498
Impact Factor: 5,039
Web of Science® Times Cited: 14
Scopus® Cytowania: 16
Bazy: Web of Science | Scopus | DOAJ | INSPEC
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 22 kwietnia 2020
Abstrakty: angielski
The article presents the problem of ductile fracture of metals and metal alloys formed in hot working conditions. The basic damage criteria used in modelling fracture as well as calibrating tests used to determine the critical damage values were discussed. A concept of a new calibrating test based on rotary compression of a disc or a cylinder was presented. Using the proposed calibrating test along with nine damage criteria the critical damage values for 50HS (1.5026) grade steel, formed in the temperature range 950 °C to 1150 °C were determined. A significant dependency of the critical damage value on temperature was observed. The stress states occurring in rotary compression and the cross-wedge rolling, skew rolling in a two-roll rolling mill and helical-wedge rolling processes were compared. On the basis of the results obtained it was advised to apply rotary compression of a cylinder samples to determine the critical damage values used in the analyses of cross- and skew rolling.