Problems with Not Recognising the Roadblocks at Reduced Visibility
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Autorzy: | Droździel Paweł, Wrona Rafał |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2020 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 44 |
Strony: | 189 - 195 |
Web of Science® Times Cited: | 1 |
Scopus® Cytowania: | 2 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | LOGI 2019 – Horizons of Autonomous Mobility in Europe |
Skrócona nazwa konferencji: | LOGI 2019 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 14 listopada 2019 do 15 listopada 2019 |
Miasto konferencji: | České Budějovice |
Państwo konferencji: | CZECHY |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 20 marca 2020 |
Abstrakty: | angielski |
The article was aimed at analysing the issue of legal circumstances regulating the road traffic at reduced visibility. The statistical data related to the road incidents, with special emphasis on the pedestrian accidents, were presented. The difficulties with recognising pedestrians at reduced visibility were determined. The specific roads accidents were analysed, taking into consideration their course and defining their causes. Also, the possibilities of reducing the number of the accidents with pedestrians and other roadblocks on the roadway by night were presented. The examples of real road accidents involving pedestrians included in the text include photographic materials from the accident sites and sketches prepared by police officers. The last part of the article contains a summary and formulated final conclusions. |