Współczesna forma architektoniczna a kontekst miejsca
Artykuł w czasopiśmie
| Status: | |
| Warianty tytułu: |
Modern architectural form and place context
|
| Autorzy: | Wrana Jan |
| Rok wydania: | 2009 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 1-A |
| Wolumen/Tom: | 106 |
| Strony: | 589 - 593 |
| Bazy: | BazTech | PBN |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | polski | angielski |
| Współczesne formy architektoniczne [1] można oceniać poprzez przywołane w tezach konferencji zalecenia wielkiego teoretyka Witruwiusza; Ordinatio, Eurythmia, Symetria, Decor, Distributio [2], a także współczesnych znaczeń, jakie powinny spełnić: tożsamość [3] oraz miejsce [4], Przykładami tak ocenianymi przez autora są realizacje ostatniej dekady na wyspie Teneryfa (Wyspy Kanaryjskie) znakomitych architektów: Santiago Calatravy [5] oraz Herzoga & de Meurona [6]. | |
| Modern architectural forms may be viewed in the light of the recommendations, reminded in the conference's theses, made by the great theoretician Vitruvius: Ordinatio, Eurythmia, Symetria, Decor, Distributio. The forms can also be viewed through the modern meanings they should fulfil: identity and place. The examples viewed by the author in such a manner are the last-decade accomplishments of the outstanding architects on Tenerife (the Canary Islands): Santiago Calatrava and Herzog de Meuron. |