Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The future of Iocal Interconnect Network bus
Autorzy: Sumorek Andrzej, Buczaj Marcin
Rok wydania: 2010
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 12
Strony: 145 - 157
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski | polski
Probably, nobody assumed how the drawing up of “Clean Air Act” and establishing of Environ-mental Protection Agency (EPA) by the Congress of the United States of America had effected on evolution of vehicle industry (1970). The main function of fi rst, simple monitoring systems was monitoring of fuel injection in real time and limitation of emission of the environmental pollution. These systems evolved into systems of monitoring correctness of functioning sub-assemblies of vehicles. Actually nearly every electromechani-cal sub-assembly of the vehicle can communicate with another one using communication bus. Today, even elements of multimedia systems of cars can communicate with one another using digital multimedia buses. The paper contains comparison of parameters of two different bus protocols: Controller Area Network and Local Interconnect Network. The paper is attempt of answer on question, why the protocol offi cially presented in year 1986 (CAN) couldn’t be supplanted by new solution introduced in year 2001 (LIN).
Prawdopodobnie nikt nie przypuszcza, w jakim zakresie opracowanie w 1970 roku przez Kongres Stanów Zjednoczonych dokumentu „Clean Air Act” i ustanowienie Agencji Ochrony Środowiska (EPA, Environmental Protection Agency) wpłynie na rozwój przemysłu samochodowego. Początkowe proste układy monitorowania w czasie rzeczywistym systemów wtrysków paliwa, których zadaniem było ograniczenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery, ewoluowały w kierunku złożonych układów monitorowania poprawności funkcjonowania podzespołów pojazdu. Kolejnym naturalnym krokiem było zastosowanie układów w systemach bezpieczeństwa. Aktualnie prawie wszystkie podzespoły elektromechaniczne mogą komunikować się za pomocą magistral. Integracją za pomocą magistral komunikacyjnych zostały objęte również układy dotychczas stanowiące autonomiczne rozwiązania, takie jak systemy multimedialne. W artykule przeprowadzono porównanie dwóch skrajnych pod względem czasu powstania protokołów magistralnych tj. magistrali Controller Area Network i magistrali Local Interconnect Network. Podjęto prób odpowiedzi na pytanie, dlaczego protokół oficjalnie zaprezentowany w roku 1986 (CAN) nie może zostać naturalnie wyparty przez rozwiązanie wprowadzone po raz pierwszy produkcyjnie w roku 2001 (LIN).