Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Influence of technical conditions and regulation of injectors of diesel engines on the smokiness exhaust gas
Autorzy: Kordos Paweł, Sarnowski Cezary, Droździel Paweł
Rok wydania: 2008
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 2/69
Strony: 41 - 48
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych zmierzających do oceny wpływu stanu technicznego i regulacji wtryskiwaczy na zadymienie spalin silnika. Obiektem badań był silnik 4C90. Badania przeprowadzono dla różnych warunków pracy silnika (prędkość obrotowa, obciążenie), wykorzystując przy tym specjalnie przygotowane wtryskiwacze o różnym stanie technicznym. Rejestrowano zadymienie spalin jak również typowe parametry pracy silnika oraz ciśnienie indykowane. Przeprowadzone badania i uzyskane wyniki potwierdzają bardzo duży wpływ stanu technicznego i regulacji wtryskiwaczy na przebieg procesu roboczego w silniku o zapłonie samoczynnym. Pomimo symulacji uszkodzeń wtryskiwacza tylko w jednym cylindrze stwierdzono znaczący wpływ, szczególnie regulacji ciśnienia otwarcia wtryskiwacza na zadymienie spalin badanego silnika.
The paper presents some experimental results oriented towards assessment of influence of technical conditions and regulation of injectors on the combustion process of indirect injection diesel engine. The research was done using 4C90 diesel engine for various engine speeds and loads, using injectors of different technical conditions and regulated for different injection pressures. Smokiness exhaust gasses and typical engine operating parameters were recorded as well as indicated pressure in combustion chambers.Results have shown, that quality of fuel injections in terms of injection pressure and technical conditions of injectors is a key factor influencing quality of smokiness exhaust gasses.