Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
An upsetting process of the head of S60 rail with a fragment of the web
Autorzy: Samołyk Grzegorz, Pater Zbigniew
Rok wydania: 2010
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Wolumen/Tom: 55
Strony: 389 - 392
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przestawiono wyniki analizy numerycznej możliwości spęczania fragmentu szyny kolejowej S60. Spęczaniu poddano głowę szyny, gdzie po rozcięciu pozostawiono fragment środnika o określonej długości. Ilość pozostawionego środnika podyktowana jest dwoma przeciwstawnymi kryteriami, tj. maksymalizacją uzysku materiałowego oraz eliminacją wad (głównie w postaci zakuć) przerobionej plastycznie głowy. Przerobiony plastycznie fragment złomowanej szyny będzie w dalszym etapie wykorzystany jako materiał wsadowy do przeróbki plastycznej, np. sposobem walcowania poprzeczno--klinowego.
The selected results from the numerical analysis of a rail section upsetting process, are presented in the paper. The section of scraped S60 rail was consisted of a head and a fragment of web. The leaved web has a definite length, and the volume of this web was determined by two different criteria. The maximization of material save and the elimination of overlap were used. The main aim of research is obtained a workpiece, which will be used in cross-wedged rolling process. In the analysis, the full thermo-mechanical model 3D of process, was used. The simulation was made by DEFORM-3D. This application is based on the finite element method (FEM).