Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Hunicz Jacek, Kordos Paweł
Rok wydania: 2009
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 01-2667
Numer artykułu: 2667
Strony: 1 - 10
Scopus® Cytowania: 7
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The paper presents results of research of a gasoline engine capable of controlled auto-ignition (CAI) mode of combustion. The experiments were conducted on a single cylinder research engine equipped with direct fuel injection and a fully variable valvetrain. CAI operation was obtained with the use of the negative valve overlap (NVO) technique. The engine was operated at variable rotational speed and load. Comparative analysis of performance, fuel consumption and exhaust emissions was made for both SI and CAI combustion modes. Combination of variable valvetrain settings and variable excess air ratio allowed loads between 0.2 and 0.42 MPa IMEP in CAI combustion mode. Direct fuel injection provided the possibility to control the heat release rate via injection angle.