Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Wykorzystanie WebRatio i symfony w procesie nauczania inżynierii oprogramowania
Autorzy: Kęsik Jacek, Żyła Kamil
Rok wydania: 2010
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 247
Wolumen/Tom: 57
Strony: 223 - 240
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Inne
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
The teaching of web design techniques is strongly influenced by the software producers, who want to gain well qualified programmers with appropriate knowledge regarding model driven and traditional techniques of software development. This paper describes a comparison of two MVC based frameworks chosen for web design course - WebRatio and symfony. The comparison points out the pros and cons of frameworks, revealed during the conduction of courses. It also gives hints how to solve the problem of choosing appropriate tools for using on different fields of web design techniques teaching, elaborated by the autors during courses conducted for the students who have to acquire abilities demanded by the modern work market.
Nauczanie inżynierii oprogramowania, wymaga poszukiwania nowych narzędzi, technologii i metodyk oraz sposobów ich wydajnego wykorzystania w kontekście wymagań firm tworzących oprogramowanie. W artykule dokonano porównania WebRatio i symfony pod kątem ich przydatności w procesie nauczania inżynierii oprogramowania ukierunkowanej na tworzenie aplikacji internetowych zarządzających dużymi ilościami danych, z wykorzystaniem podejścia klasycznego i sterowanego modelami. Porównanie zostało wzbogacone o spostrzeżenia autorów bazujące na pracy dydaktyczno - naukowej. Dzięki temu artykuł pomaga zaplanować zajęcia tak, aby proces kształcenia spełniał wymogi współczesnego rynku informatycznego.