Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Die durch reale Straßenprofile aufgeregten Schwingungen eines Fahrzeuges
Autorzy: Borowiec Marek, Sen Asok K., Litak Grzegorz, Hunicz Jacek, Koszałka Grzegorz, Niewczas Andrzej
Rok wydania: 2010
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski | niemiecki
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 74
Strony: 99 - 109
Web of Science® Times Cited: 35
Scopus® Cytowania: 38
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski | niemiecki
Based on experimental data obtained from the Lublin III delivery car, we have performed a vibration analysis of the vehicle suspension system. Vertical accelerations on the left and right sides of the suspension system were measured. Experiments were carried out on three types of road surfaces: (a) asphalt, (b) sett, and (c) railway cross. The acceleration signals were examined using Fourier transform, multiscale entropy analysis and continuous wavelet transform. These methods reveal the characteristics of the vibration patterns produced by the various road surface profiles. Our results can be used to assess the efficacy of a vehicle suspension system under different road conditions.
Der Lieferwagen Lublin III wurde experimentell geprüft und aufgrund der so erhaltenen Daten wurde eine Schwingungsanalyse der Aufhängung des Fahrzeuges durchgführt. Es wurden Beschleunigungen auf der linken und rechten Seite der Aufhängung gemessen. Die Experimente wurden auf der Straßendecke von verschiedenen Profilen durchgeführt: (a) Asphalt, (b) Pflasterwürfel, sowie (c) Bahnübergang. Beschleunigungssignale wurden mittels Fourier-Transformation, Multiskalen-Entropie-Analyse und kontinuierlicher Wavelt-Transformation geprüft. Diese Metoden erlaubten die Charakteristik der Schwingungsmuster, die von den oben erwähnten verschiedenen Profilen der Straßendecke erzeugt wurden, zu bekommen. Unsere Ergebnisse können zur Bewertug der Wirksamkeit der Aufhängung eines Fahrzeuges in verschiedenen Straßenverhältnissen verwendet werden. Schlüssselwörter: Aufhängung, nichtlineare Schwingungen, Entropie, Walvet-Analyse.