Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The connections between the vehicle operation conditions and the ic engine start-up parameters
Autorzy: Nikoniuk Jan, Krzywonos Leszek, Pieczywek Piotr
Rok wydania: 2006
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 32
Strony: 27 - 31
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 6 stycznia 2013
Abstrakty: polski | angielski
Określanie związków pomiędzy wybranymi parametrami rozruchu silnika spalinowego, a warunkami eksploatacji po-jazdu (wynikającymi z organizacji jego pracy w danym systemie transportu) wydaje się interesujące z naukowego, ale także z praktycznego punktu widzenia. Pozwoli to bowiem na znalezienie czynników w zbiorze warunków eksploatacji pojazdu, które umożliwią „sterowanie” parametrami rozruchu silnika spalinowego. Niniejszy artykuł prezentuje wyniki przebiegowych badań eksploatacyjnych samochodu. Pozwoliły one na identyfikację warunków jego eksploatacji oraz parametrów pracy i rozruchu silnika spalinowego. Na ich podstawie przeprowadzono następujące statystyczne analizy: korelacji, regresji oraz analizę kanoniczną, które pozwoliły na określenie związków pomiędzy warunkami pracy samochodu a wybranymi parametrami rozruchu jego silnika spalinowego
Describing the connections between some chosen start-up parameters and the vehicle maintenance conditions, which are the results of the vehicle work organisation in the transport system, is very interesting from the scientific and the practical points of view. It allows us to find factors in the group of the vehicle maintenance conditions that enable to “control” the engine start-up parameters. This article presents the results of the traction operational tests of the vehicle. These researches permit to identify the vehicle maintenance conditions and the engine work and the start-up parameters. of such researches. Basing on them the following statistics analysis were conducted: correlation, regression and canonical. These analysis allowed us to define the connections between the vehicle work conditions and some chosen engine start-up parameters.