Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Buczaj Marcin
Rok wydania: 2006
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 8
Strony: 12 - 19
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Jednym z podstawowych zadań, jakie obecnie stawia przed sobą Unia Europejska jest dbałość o środowisko naturalne. Obok energetyki motoryzacja jest jednym z głównych źródeł zanieczyszczeń i emisji gazów cieplarnianych. Dlatego w celu zmniejszenia oddziaływania użytkowanych pojazdów na otoczenie wprowadza się nowych coraz bardziej rygorystyczne normy dotyczące emisji spalin, oraz lansuje nowe, bardziej "czyste" metody zasilania pojazdów. W artykule przedstawiono stosowane obecnie oraz przygotowywane do wdrożenia w przemyśle motoryzacyjnym technologie umożliwiające zasilanie pojazdów źródłami innymi niż paliwa ropopochodne (benzyna, olej napędowy). W pracy opisano wielkość zużycia i dostępność danego paliwa na rynku.
Environmental protection is a fundamental issue in European Union legislation and activities. The power industry and automotive industry are the main sources of fumes emission and air pollution. Hence, stricter and stricter European norms are being introduced. The new norms and directives require the reduction of fumes in the new vehicles. At the same time, they are promoting alternative fuels. The paper presents the current and future technologies in the field of alternative fuels application. The home market accessibility and consumption levels of each alternative fuel are analysed