Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Influence of starting temperature of self-ignition diesel engines on wear of its cylinder bearing surface
Autorzy: Cypko Edward, Droździel Paweł, Ignaciuk Piotr, Krzywonos Leszek
Rok wydania: 2006
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 55
Strony: 113 - 125
Bazy: Index Copernicus | Polskia Bibliografia Naukowa | BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Zużywanie zespołu tłok-pierścienie tłokowe-gładź cylindrowa (TPC), występujące podczas rozruchu silnika spalinowego, nazywane jest zużywaniem rozruchowym. Dominują przy tym zużywania, takie jak: adhezyjne, ścierne oraz korozyjne. Charakteryzuje się ono większą intensywnością zużywania niż zużywanie występujące podczas normalnej, ciągłej pracy silnika. W pracy przedstawiono przebieg oraz wyniki badań zużywania rozruchowego tulei cylindrowych samochodowych silników spalinowych o zapłonie samoczynnym. Przeprowadzone badania miały na celu określenie wartości zużycia rozruchowego tulei, a także wpływu temperatury rozruchu i innych czynników na mierzoną wartość zużycia.
The wear of piston-piston rings-cylinder bearing surface (PRC) assembly during engine start, is called the starting wear. Dominating processes are adhesive, abrasive, and corrosive wears. Starting wear is more intensive than the wear under normal engine operation. The paper presents the course and results of investigations of starting wear of cylinder liner surfaces of self-ignition diesel engines. The aim of the studies was to assess the starting wear of a cylinder liner and to evaluate influence of starting temperature and some other factors on the observed wear.