Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Contamination of oil and its influence on the durability of IC engine
Autorzy: Niewczas Andrzej, Wrona Jan, Wrona Rafał
Rok wydania: 2010
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Wolumen/Tom: 11
Strony: 1 - 5
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Czynnik smarujący jest jednym z zasadniczych elementów układu smarowania silnika, który decyduje o uzyskiwanych parametrach roboczych i czasokresie użytkowania silnika spalinowego. Cieplnie i mechanicznie obciążony silnik spalinowy wymaga skutecznego smarowania węzłów ciernych i skutecznej filtracji oraz samoregeneracji oleju smarującego. Liczne i różne zanieczyszczenia czynnika smarującego mogą powodować przyspieszone zużycie silnika i skrócenie jego przebiegu eksploatacyjnego. W publikacji przedstawiono analizę wpływu zanieczyszczeń oleju smarującego na trwałość podstawowych elementów silnika spalinowego takich jak: rozrząd, mechanizm korbowo-tłokowy i komora spalania. W artykule podniesiono także problem oddziaływania niektórych czynników eksploatacyjnych na proces starzenia się oleju smarującego we współczesnym silniku spalinowym.
Lubricating medium is one of the essential elements of the engine lubrication system, which determines the obtained performance and the general working time limit of an internal combustion engine. Dynamically, thermally and mechanically loaded internal combustion engine requires efficient lubrication of friction knots as well as effective filtration and self regeneration of lubricating oil. Numerous and various kinds of lubricating oil inclusions can accelerate engine wear and reduce its assumed mileage. The paper presents the analysis of lubricating oil contamination on the durability of the basic components of the internal combustion engine such as the timing, crank-piston assembly, combustion chamber. The paper also raised the problem of the impact of some operational factors on the process of wear of the lubricating oil in the modern combustion engine.