Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Żyła Kamil, Kęsik Jacek
Rok wydania: 2010
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Nauczanie inżynierii oprogramowania, wymaga poszukiwania nowych narzędzi, technologii i metodyk oraz sposobów ich wydajnego wykorzystania w kontekście wymagań rynku komercyjnego oraz potrzeb współczesnego społeczeństwa informacyjnego. Ostatnimi czasy, w dziedzinie projektowania i tworzenia aplikacji internetowych zarządzających dużą ilością danych, coraz popularniejszą staje się inżynieria sterowana modelami (MDE). Metodyka WebML, jako jej składowa, oferuje unikalny zestaw modeli i komponentów pozwalających na ekspresję wszelkich aspektów działania takich aplikacji. W artykule dokonano przedstawienia oraz oceny najpełniej implementującego WebML środowiska programistycznego, jakim jest WebRatio. Zwrócono również uwagę na przydatność w zastosowaniach innych niż edukacyjne oraz perspektywy dalszego rozwoju.
The teaching of software engineering techniques is shaped by the needs of the information society and software producers, who want to gain well qualified programmers with appropriate knowledge regarding model driven and traditional techniques of software development. Recently Model Driven Engineering is gaining popularity on the field of creating data-intensive web applications. WebML methodology, as a part of this concept, introduces a unique set of models and components useful in development process of such applications. This paper evaluates from the teachers point of view, the most complete implementation of the WebML methodology, which was made in IDE WebRatio. It also describes its usefulness, possible applications (not only educational ones) and perspectives of evolution.