Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The variability of electrical parameters of CAN protocol signals in vehicles
Autorzy: Sumorek Andrzej
Rok wydania: 2010
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 3263 - 3272
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono ideę funkcjonowania magistrali bazującej na protokole Controller Area Network z uwzględnieniem sposobu sterowania dostępem do magistrali. Szczególny nacisk położono na parametry warstwy fizycznej (poziomy napięć, szybkość magistrali). Zaprezentowane w artykule, rzeczywiste przebiegi sygnałów komunikacyjnych pochodzące z magistral CAN pojazdów wraz z obliczonymi parametrami przebiegów czasowych pozwolą zrozumieć, dlaczego tak trudne jest komunikowanie się z kontrolerami pojazdów za pomocą jednego testera diagnostycznego.
The article presents the idea of the functioning of Controller Area Network (CAN) bus. The method of controlling of bus access is presented. Particular emphasis is placed on the physical layer parameters (voltage levels, bus speed). The article contains the real waveforms of communication signals derived from the CAN bus of vehicles. The calculated parameters of the waveforms let understand why it is difficult to communicate with different bus controllers using one vehicle diagnostic tester.