Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Lonkwic Paweł, Czerkawska Agnieszka
Rok wydania: 2006
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 11
Strony: 56 - 61
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Dźwigi elektryczne są urządzeniami służącymi do transportu nie tylko towarów, ale również ludzi. O ile transport towarów jest z góry ustalony (towar w czasie transportu nie przesuwa się w kabinie), tak transport ludzi prowadzi do ciągłej zmiany obciążenia kabiny, z uwagi na możliwość przemieszczenia się w kabinie. W związku z powyższym reakcje sił generowanych na prowadnicach są ściśle powiązane i uzależnione od rozmieszczenia obciążenia w kabinie. W artykule zostały przedstawione wyniki teoretycznej analizy wpływu obciążenia na wartość reakcji.