Badania sprawności energetycznej układu napędowego homogenizatora ciśnieniowego
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
The investigations on watt-hour efficiency of pressure homogenizer's power transmission system
|
Autorzy: | Komsta Henryk |
Rok wydania: | 2006 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 12 |
Wolumen/Tom: | 87 |
Strony: | 243 - 258 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W pracy przedstawiono wyniki badań kształtowania się strat mocy w układzie napędowym homogenizatora ciśnieniowego. Stwierdzono, że przyjęte z nurnikowych pomp wysokociśnieniowych, pracujących pod stałym obciążeniem, rozwiązania konstrukcyjne węzłów układu napędowego nie zapewniają minimalizacji występujących w nich strat energii. | |
The paper presents the results of the research on forming of power loss in pressure homogenizer's power transmission system. It has been established that the structure of power transmission system used in pressure homogenizers, which is based on solutions used in a typical high-pressure plunger pump (working with steady load), does not ensure the minimization of power losses. |