Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Czerniec Myron, Yarema R. Ya.
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 47
Strony: 553 - 560
Web of Science® Times Cited: 1
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
A generalized method is developed for the computational evaluation of the wear and service life of cylindrical gears with meshing correction. Gears with angular and height displacement were considered. Using the power gears of a VL-10 locomotive as an example, we established the influence of both kinds of displacement on the gear durability, the wear of wheel teeth for 1 h of operation, the maximal contact pressures, and the sliding velocity. It is shown that, in the case of angular correction, there exist optimal shift coefficients for which the service life is maximal as compared with the case of uncorrected meshing. However, for this gearing, the height correction is inappropriate because it decreases the gear service life.