Analysis of typical programming mistakes made by first and second year IT students
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
Analiza typowych błędów programistycznych popełnianych przez studentów pierwszego i drugiego roku Informatyki
|
Autorzy: | Kaczorowska Monika |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2020 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 15 |
Strony: | 202 - 205 |
Bazy: | Baztech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 czerwca 2020 |
Abstrakty: | angielski | polski |
The research paper contains a review and analysis of common programming mistakes made by first and second year students of Computer Science. The data were collected during the courses entitled “Algorithmics and Data Structures” and “Numerical Methods”, where students have to write programs in the C++ language. The article includes examples of three selected mistake types. A comparison of mistakes made by first and second year students is presented. The analysis carried out shows that the percentage of mistakes made decreases when the students are in the second year, but three types of mistakes demonstrate the opposite trend. It can be concluded that those three types of mistakes are related to the course of Numerical Methods, where students have to deal with a significant amount of mathematical expressions. The results show that the students have the most significant problems with memory management. | |
Artykuł zawiera przegląd i analizę typowych błędów programistycznych popełnianych przez studentów pierwszego i drugiego roku Informatyki. Dane wykorzystane podczas analizy zostały zgromadzone w trakcie zajęć z przedmiotów: Algorytmy i Struktury Danych oraz Metody Numeryczne. Podczas zajęć studenci piszą programy w języku C++. Arty- kuł zawiera przykłady trzech wybranych typów błędów. W artykule przedstawione zostało porównanie błędów popełnianych przez studentów pierwszego oraz drugiego roku. Przeprowadzona analiza wyazała, że liczba popełnianych błędów jest mniejsza dla studentów drugiego roku ale przy trzech rodzajach błędów można było zaobserwować odwrotną tendencję. Błędy te powiązane są ze specyfiką przedmiotu Metody Numeryczne. Podczas tego przedmiotu studenci mają do czynienia w większym stopniu z wykonywaniem obliczeń matematycznych. Wyniki pokazują, że studenci mają największe problemy z zarządzaniem pamięcią. |