Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
Analiza typowych błędów programistycznych popełnianych przez studentów pierwszego i drugiego roku Informatyki
Autorzy: Kaczorowska Monika
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 15
Strony: 202 - 205
Bazy: Baztech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 czerwca 2020
Abstrakty: angielski | polski
The research paper contains a review and analysis of common programming mistakes made by first and second year students of Computer Science. The data were collected during the courses entitled “Algorithmics and Data Structures” and “Numerical Methods”, where students have to write programs in the C++ language. The article includes examples of three selected mistake types. A comparison of mistakes made by first and second year students is presented. The analysis carried out shows that the percentage of mistakes made decreases when the students are in the second year, but three types of mistakes demonstrate the opposite trend. It can be concluded that those three types of mistakes are related to the course of Numerical Methods, where students have to deal with a significant amount of mathematical expressions. The results show that the students have the most significant problems with memory management.
Artykuł zawiera przegląd i analizę typowych błędów programistycznych popełnianych przez studentów pierwszego i drugiego roku Informatyki. Dane wykorzystane podczas analizy zostały zgromadzone w trakcie zajęć z przedmiotów: Algorytmy i Struktury Danych oraz Metody Numeryczne. Podczas zajęć studenci piszą programy w języku C++. Arty- kuł zawiera przykłady trzech wybranych typów błędów. W artykule przedstawione zostało porównanie błędów popełnianych przez studentów pierwszego oraz drugiego roku. Przeprowadzona analiza wyazała, że liczba popełnianych błędów jest mniejsza dla studentów drugiego roku ale przy trzech rodzajach błędów można było zaobserwować odwrotną tendencję. Błędy te powiązane są ze specyfiką przedmiotu Metody Numeryczne. Podczas tego przedmiotu studenci mają do czynienia w większym stopniu z wykonywaniem obliczeń matematycznych. Wyniki pokazują, że studenci mają największe problemy z zarządzaniem pamięcią.