Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Galatanu Sergiu Valentin, Scano Milena, Pietras Daniel, Pirvulescu Liviu Daniel, Porcu Maria Cristina, Marsavina Liviu, Sadowski Tomasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 26
Strony: 269 - 276
Web of Science® Times Cited: 1
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus | INSPEC
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 1st Mediterranean Conference on Fracture and Structural Integrity
Skrócona nazwa konferencji: MedFract1
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 26 lutego 2020 do 28 lutego 2020
Miasto konferencji: Ateny
Państwo konferencji: GRECJA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 czerwca 2020
Abstrakty: angielski
Thanks to their excellent stiffness, high ductility and strength-to-weight ratios, Magnesium alloys are increasing their applications in different fields, from automotive to aerospace and biomedical engineering. Particularly, in automotive industry the Magnesium alloys are used for steering wheel skeletons, which are mainly loaded in bending and torsion. Therefore, investigating on the bending and torsional properties of Magnesium alloys under static and dynamic loading is crucial for practical applications. This paper presents the results of an experimental program on AM50 Magnesium alloy specimens, tested under quasi-static and dynamic loading. Three-point quasi-static and dynamic bending tests were conducted on rectangular specimens. A loading speed of 1 mm/s was assumed in the quasi-static tests. The dynamic tests were carried out by drop weight with three different loading speeds (1, 3 and 5 m/s). The post-elastic behavior of the material was investigated, estimating the load carrying capacity, ductility and energy absorption and by comparing the results obtained under dynamic and static conditions.