Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Jakubczak Patryk, Bieniaś Jarosław, Droździel Magda
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 155
Numer artykułu: 106952
Strony: 1 - 14
Impact Factor: 4,442
Web of Science® Times Cited: 38
Scopus® Cytowania: 40
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Impact resistance is one of the basic properties of thin-walled coating structures that is of vast importance in the aerospace industry. Being able to absorb the energy of impact force, having resistance to puncture and being able to limit internal damage to the structure affect the continued load capacity of the component. Current aerospace designs utilize composite and hybrid materials. The work compares the low-velocity impact resistance of carbon fibres-reinforced polymer, aluminium carbon reinforced aluminium and hybrid titanium carbon laminates. In the assessment measurable, experimental and analytic evaluation criteria for the phenomenon of impact and the reaction of the material to this type of load, based on diverse physical foundations were utilized. It was demonstrated that a laminate based on titanium layers has at least two times higher impact resistance than an aluminium based laminate, and at least six times greater impact resistance than its conventional carbon-epoxy equivalent.