Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
40
Lista 2021
Status:
Autorzy: Czarnigowski Jacek, Jakliński Piotr, Ścisłowski Karol, Rękas Daniel, Skiba Krzysztof
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 01-2023
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The article describes the low frequency vibration analysis of aircraft piston engine Rotax 912 ULS. The results are based on the vibration signal made by the engine in the frequency range up to 400 Hz measured on the engine block in three axes. The aim of the research was to determine the method of detecting the misfire of individual cylinders based on the power spectrum of the selected frequencies analysis. The analysis was based on the frequencies resulting from the cyclicality of engine operation related to the frequency of the operation cycle, rotational speed and ignition frequency. The tests were carried out in one point of operation. The highest levels of changes were recorded in the Y axis - the axis of piston movement. It was shown that the vibration level changes after switching off one of the cylinders. An indicator describing the vibration level was developed based on the value of amplitude of the power spectrum of vibrations two selected frequencies and it was shown that on its basis it is possible to detect misfires of individual cylinders. It was proven that it is feasible to use this method to diagnose misfire with the identification of a particular cylinder.