Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Czyż Zbigniew, Wendeker Mirosław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 12
Wolumen/Tom: 20
Numer artykułu: 3360
Strony: 1 - 14
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 8
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work has been financed by the Polish National Centre for Research and Development under the LIDER program Grant Agreement No. LIDER/27/0140/L-10/18/NCBR/2019.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 13 czerwca 2020
Abstrakty: angielski
This article deals with the phenomenon of aerodynamic interference occurring in theinnovative hybrid system of multirotor aircraft propulsion. The approach to aerodynamics requiresa determination of the impact of active sources of lift and thrust upon the aircraft aerodynamiccharacteristics. The hybrid propulsion unit, composed of a conventional multirotor source of thrust aswell as lift in the form of the main rotor and a pusher, was equipped with an additional propeller driveunit. The tests were conducted in a continuous-flow low speed wind tunnel with an open measuringspace, 1.5 m in diameter and 2.0 m long. Force testing made it possible to develop aerodynamiccharacteristics as well as defining aerodynamic characteristics and defining the field of speed forthe considered design configurations. Our investigations enabled us to analyze the results in termsof a mutual impact of particular components of the research object and the area of impact of activeelements present in a common flow.