Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Short-circuit analysis of power grid with consideration of wind farms as controlled circuit sources
Autorzy: Kacejko Piotr, Miller Piotr
Rok wydania: 2011
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 47 - 56
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zaprezentowano metodę wyznaczania wielkości zwarciowych w sieci zawierającej elektrownie wiatrowe. Oryginalność metody wynika z traktowania generatorów wiatrowych (a także całych farm) jako źródła prądowego „wstrzykującego” do sieci, w węźle przyłączenia, prąd o charakterze indukcyjnym, będący krotnością prądu znamionowego pojedynczego generatora (lub odpowiednio grupy generatorów). Takie zachowanie występuje wtedy, gdy w miejscu przyłączenia generatora napięcie spadnie poniżej pewnego poziomu. Tym samym tradycyjny model zwarciowy generatora w postaci siły elektromotorycznej zastąpiono źródłem prądowym, sterowanym napięciowo.
This paper presents a method for the short-circuit parameter estimate in a network including wind power plants.The orginality of the method consists in the treatment of wind generators(as well as whole farms) as current sources that "inject" to gird network in the connection node an inductive current being a multiple of the rated current of a single generator (or a group of generators, respectively). This behaviour occours when the voltage in the generator connection point has dropped below a certain level. Thus, the traditional generator short-circuit model in the form of electromotive force is replaced with a voltage-controlled current source.