Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Ferdynus Mirosław, Różyło Patryk, Rogala Michał
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 19
Wolumen/Tom: 13
Numer artykułu: 4304
Strony: 1 - 19
Web of Science® Times Cited: 14
Scopus® Cytowania: 17
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: The project/research was financed in the framework of the project Lublin University of Technology -Regional Excellence Initiative, funded by the Polish Ministry of Science and Higher Education (contract no. 030/RID/2018/19).
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 26 września 2020
Abstrakty: angielski
The paper presents the results of numerical tests of impact and energy absorption capacity of thin-walled columns, subjected to axial impact loading, made of aluminum alloy, and having a square cross-section and spherical indentations on their lateral surfaces. The numerical models were validated using an experiment that was conducted on the Instron CEAST 9350 High Energy System drop hammer. Material properties of the applied aluminum alloy were determined on the basis of a static tension test. The crushing behavior of the columns and some crashworthiness indicators were investigated. On the basis of the results of the conducted analyses, conclusions were drawn about the most beneficial design/constructional variants in terms of achieved crashworthiness parameters.