Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Czyż Zbigniew, Karpiński Paweł, Stryczniewicz Wit
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 19
Wolumen/Tom: 20
Numer artykułu: 5537
Strony: 1 - 22
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 9
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Finansowanie: This work was financed by the Polish National Centre for Research and Development under the LIDER program, grant agreement no. LIDER/27/0140/L-10/18/NCBR/2019.
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 27 września 2020
Abstrakty: angielski
This paper presents the results of research on the airflow around a multirotor aircraft. The research consisted of the analysis of the velocity field using particle image velocimetry. Based on the tests carried out in a wind tunnel, the distribution of the velocity and its components in the vertical plane passing through the propeller axis were determined for several values of the angle of attack of the tested object for two values of airflow velocity inside the tunnel, i.e., vwt = 0 m/s and vwt = 12.5 m/s. Determining the velocity value as a function of the coordinates of the adopted reference system allowed for defining the range of impact of the horizontal propellers and the fuselage of the research object itself. The tests allowed for quantitative and qualitative analyses of the airflow through the horizontal rotor. Particular attention was paid to the impact of the airflow and the angle of attack on the obtained velocity field distributions.