Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Symbolic integration for Fourier boundary element method
Autorzy: Łukasik Edyta, Pańczyk Beata, Sikora Jan
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 260
Strony: 29 - 43
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Inne
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Tradycyjna metoda elementów brzegowych (MEB) pozwala uzyskać rozwiązanie problemu, ale tylko w przypadku istnienia znanego rozwiązania fundamentalnego. Bardziej uniwersalne podejście oferuje MEB Fouriera, która realizuje, przy pewnych założeniach, obliczenia bez znajomości rozwiązania podstawowego. Równoważność obu metod została pokazana w pracy. Współczynniki ostatecznego układu równań liniowych wyznaczane są w przestrzeni Fouriera. W artykule zaprezentowano implementację całkowania symbolicznego w pakiecie Matlab do wyznaczania całek osobliwych w MEB Fouriera.
The traditional Boundary Element Method (BEM) allows for the solution of the problem, but only if there is a known fundamental solution. A more universal approach the Fourier BEM offers. It implements, under certain assumptions, calculations without knowing the fundamental solution. The equivalence of both methods is shown in. Coefficients of the final system of linear equations are determined in the Fourier space. The paper presents the implementation of the symbolic integration in MATLAB to determine the singular integrals in Fourier BEM.