Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
140
Lista 2021
Status:
Autorzy: Droździel Magda, Jakubczak Patryk, Bieniaś Jarosław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 256
Numer artykułu: 113083
Strony: 1 - 11
Web of Science® Times Cited: 8
Scopus® Cytowania: 12
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This study present investigation on the low-velocity impact resistance of fibre metal laminates consisting of aluminium layers and a thin-ply carbon fibre reinforced polymer. A thin-ply effect is compared with fibre metal laminates consisting of conventional thickness plies. Low-velocity impact tests are conducted with impact energies ranging from 2.5 J to 30 J. The low-velocity impact behaviour of conventional and thin-ply laminates is estimated and compared by analysis of key characteristics describing impact during the impactor-laminate contact. In addition, impact damage of the laminates is analysed, focusing on the identification of dominant damage modes and locations. Results demonstrate that the use of a thin-ply carbon fibre reinforced polymer neither increases the low-velocity impact resistance of the laminates nor significantly changes their low-impact impact response as compared to the laminates with conventional ply thickness. Results demonstrate that the damage mechanism of the composite thin plies does not significantly differ from that of the conventional carbon plies. Results also confirm that the use of thin-ply fibre metal laminates is an interesting and promising materials solution.